Over Stichting Ekie

Leer de stichting kennen

Stichting Ekie biedt jonge mantelzorgers van 12 tot 18 jaar de gelegenheid om een weekend kind te kunnen zijn, elkaar te ontmoeten en samen plezier te maken. Dit doen wij door het organiseren van een weekend vol te gekke activiteiten, spelletjes, gezelligheid en genoeg vrije tijd om met elkaar te chillen en kletsen. Hierbij streven we naar een veilige omgeving waarin jonge mantelzorgers ervaringen kunnen delen, naar elkaar kunnen luisteren, hiervan kunnen leren en bovenal zichzelf kunnen zijn.

Hoe het begon

Enkele jaren nadat Lars en Iris voor het laatst op kamp mee gingen, hoorden zij dat het kamp niet langer georganiseerd werd in hun regio. Het kamp vond niet meer plaats, terwijl het kamp er juist zo toe doet. Niet alleen kunnen jonge mantelzorgers hun zorgen een weekend opzij zetten en plezier maken, ook ervaren zij erkenning en de gelegenheid om met elkaar over thuis te praten. Met deze motivatie en hun eigen ervaring op zak hebben Lars en Iris in 2018 voor het eerst "Het Jonge Mantelzorgerskamp" georganiseerd. Na drie succesvolle edities is Stichting Ekie opgericht. Hierdoor kunnen we nog veel jonge mantelzorgerskampen organiseren.

De begeleiding van stichting Ekie
Begeleiders Stichting Ekie met Ekie

Wie is Ekie?

Ekie is een warme en betrokken vrouw die in haar carrière als mantelzorgconsulent een speciaal oog had voor de jonge mantelzorgers. Tijdens de kampen en activiteiten zorgde Ekie ervoor dat de deelnemers zich gezien voelden. Ekie had oprechte aandacht en interesse in ieder individu, zo ook voor het team van Stichting Ekie in hun jongere jaren. Haar onvoorwaardelijke inzet is een inspiratiebron voor het huidige team van Stichting Ekie en we zijn dan ook zeer trots haar naam te mogen dragen.